Sitemizi geliştirmek, kullanıcı memnuniyetini ve güvenliğini artırmak amacıyla sitemizde çerez (cookie) konumlandırmaktayız. Sitemizde gezinmeye devam etmeniz halinde, cihazınızdaki çerezlere erişebileceğimizi de kabul ediyorsunuz. Ayrıntılı bilgiye ve çerezleri engelleme yöntemlerine
buradan ulaşabilirsiniz.
Dilimizin Zenginlikleri Projesinin yürüttüğü hatırlatmaca ve anahtar kelimelerle hikaye yazma çalışması yapıldı.
Sözcük Türleri
İsim Tamlamaları
Metindeki isim tamlamalarını bulma ve işlevlerini belirleme
Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır
Desten ve efsane hakkında bilgiler
Hz. Muhammed ile genç sahabiler arasındaki iletişimi değerlendirir.
Bazı genç sahabilerin öne çıkan özelliklerini örnek alır.
Âl-i İmrân suresi 159. ayette verilen mesajları değerlendirir.
Konuların pekişmesini sağlamak amaçlı test çözümü sağlandı
Aralık ayında fizik dersi konuları yıllık plana uygun şekilde işlendi. Basınç konusu bitirildi. Katı, sıvı ve gaz basıncı anlatılarak, örneklerle pekiştirildi. Akışkan basıncı işlendi. Bernolli ilkesi anlatıldı. Günlük hayattan örnekler verildi.
Fonksiyonlar ve polinomlar konuları tamamlandı.Polnomlar konusu pekişmediğinden,tekrar baştan polinomlar konusu anlatılıyor.
Aralık ayı coğrafya dersi içeriğinde Türkiye’nin su varlıklarının genel özellikleri açıklandı. Su varlıklarını verimli kullanmanın ekonomik, sosyal ve kültürel etkileri değerlendirildi. Yeryüzündeki toprak çeşitliliğinin oluşum süreçleri anlatıldı.
Sirtaki
Öğrendiğimiz adımlar tekrar edilerek müzik eşliğinde yapıldı.
Yeni adım çalışmalarına devam edildi.
Aralık ayı boyunca Focus 3 kitabının 5. ve 6. üniteleri tamamlanmıştır. Bu süreçte öğrenciler, 5. ünitenin teması olan doğa ve gezegen konularıyla ilgili kelime bilgilerini geliştirirken, Non-Defining Relative Clauses dil bilgisi yapısını öğrenmiş ve temaya uygun okuma etkinlikleriyle bu konuyu pekiştirmiştir. 6. ünite kapsamında ise sağlık teması ele alınmış; öğrenciler, Second Conditionals ve If Only/Wish yapıları üzerine çalışmalar yapmıştır. Kelime bilgisi çalışmalarının yanı sıra çeşitli okuma ve yazma etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Ünite kapsamındaki çalışmalara ek olarak, öğrencilerin günlük rutinler hakkında konuşma ve yazma becerilerini geliştiren etkinlikler yapılmış; gelecekle ilgili planlar oluşturma ve bu konudaki okuma çalışmalarıyla dil kullanımları desteklenmiştir. Ayrıca zaman çizelgesi üzerinde olayları sıralama etkinlikleriyle organizasyon becerileri geliştirilmiş; başlangıcı verilen hikayeleri kendi yaratıcılıklarıyla tamamlama çalışmalarıyla yazma becerileri pekiştirilmiştir.
Aralık ayı Tarih dersinde; . Osmanlı Devletinin Anadoluda Türk siyasi birliğini sağlamaya yönelik faaliyetlerini ve sonuçları, Kuruluş Döneminde Osmanlı askerî gücünü oluşturan farklı muharip unsurlar, . Tımar sisteminin özellikleri, Yeniçeri Ocağının ve devşirme sisteminin Osmanlı devletleşme sürecine etkisi konuları işlendi. Etkinliklerle konular pekiştirildi.
Aralık ayı Biyoloji ders içeriğinde; Öğrenciler çok allellik, eş baskınlık, eksik baskınlık kalıtımını öğrendi. Örnek sorular çözüldü. Cinsiyete bağlı kalıtım konusunda X üzerinde taşınan karekterler ; renk körlüğü ve hemofili kalıtımı ile ilgili sorular çözüldü ve konu pekiştirildi. İl geneli yapılacak olan biyoloji sınavı için yayınlanan örnek sorular öğrenciler ile çözüldü.
Masa tenisi dersine giriş yapıldı. Masa tenisi oyun kurallarından bahsedildi. Masa tenisinde forehand ve backhand vuruşları gösterildi, servis kullanımı öğretildi. Masa tenisinde top hakimiyeti için çalışmalar yapıldı. Eğitsel oyunlar oynandı. Parkur kurulup koordinasyon çalışmaları yapıldı. Bu koordinasyon çalışmaları yarışmalara dönüştürülüp, öğrencilerden parkuru tamamlama saniyeleri alındı.
1. Ünite: Kimyanın Temel Kanunları
Kimyanın Temel Kanunları
Mol Kavramı
Kimyasal Tepkimeler
Kimyasal Denklemler
konuları anlatıldı ve tekrar yapıldı. Konu ile ilgili kitaptan ödevlendirme yapıldı.