5A Sınıfı Kasım Ayı Bülteni

This Post Has 10 Comments

  1. Din kültür ve ahlak bilgisi öğretmeni Aysun Genççakır

    İhlas suresini tanır ve anlamını söyler
    Ulu Önder Atatür Haftası konusu ve önemini kavrar ve anlar
    Ramazan orucu ve önemi tanır
    Ramazan ayı ile ilgili kavramların öğrenir

  2. Türkçe Öğretmeni Zuhal Aydın

    Kasım ayında Sözcükte Yapı konusu işlendi. Sözcükte kök bulma, sözcüğü eklerine ayırma, eklerim çekim eki mi yapım eki mi olduğunu ayırt etme üzerinde duruldu. Konu ile ilgili pekiştirme etkinlikleri yapıldı. Ayrıca metin okuma ve metinle ilgili soru cevaplandırmalarda öğrencilerin okuma ve anlama konusunda daha iyiye gittikleri gözlemlendi. Dersimizde konu tekrarı açısından yaprak testler dağıtıldı ve çözüldü. Yapamadıkları sorular üzerinde duruldu. Büyük Atatürk’ten Küçük Öyküler-1 kitabı ile ilgili görevlendirmeler dağıtıldı, öğrenciler görevlerini yapıp teslim etti. Öğrencilerin topluluk önünde kendilerini ifade etmeleri yönünde motivasyon kazanmaları için törenlerde görevler alması dersimiz açısından da öncelikli hedeflerimizden. Özellikle 24 Kasım Öğretmenler Günü için sınıfın tamamı görevlendirildi ve öğrenciler istekli bir şekilde törende şiir ve yazılarını okudular.

  3. Deniz Aksakal

    Değerli velilerimiz,Kasım ayında öğrencilerimizle bolca çarpma -bölme işlemi yaptık,bir tam sayının tam karesi ve kübü konusunda boyutlara değindik.Öğrencilerimizin ödev yapma sorumluluğu çok iyi.Konular tüm öğrencilerimiz tarafından anlaşılmadan geçilmiyor bu konuda içiniz rahat olsun.Yeni nesil sorularda yaşadıkları problemleri şimdilik alışma süreci olduğundan çok fazla sorun etmeyin.Sonuçta ortak sınav deneyimleri yok.Zaman içinde uzun ve mantık içeren bu sorularda ustalaşacaklar.Sevgiler.
    Matematik Öğretmeni
    Deniz Aksakal

  4. Gökçe Taşkın

    Kasım ayında Şimdiki Zaman dilbilgisi konusu ayrıntılı olarak işlendi. Geniş Zaman ve Şimdiki Zaman arasındaki farklar öğrenildi. Cümle yapısı,olumlu/olumsuz ve soru cümleleri üzerinde duruldu. Kelime bilgisi olarak okul dersleri ve eşyalar öğrenildi. Ayrıca öğrenciler konuşma dilinde kibar şekilde bir şey istemeyi, rica etmeyi ve bu isteklere olumlu/olumsuz şekilde cevap vermeyi öğrendiler. Sınıf içinde konuları pekiştirmek adına aktiviteler yapıldı. Karşılıklı konuşma/drama çalışmaları yapıldı. Native öğretmenimiz her cuma konuşma dersleri yaparak öğrencilere öğrendiklerini kullanma fırsatı tanımış oldu.

  5. Salih Şahin

    Kasım ayı içerisinde code.org yazılım uygulaması ile Kurs-1 programını bitirdik.Kurs-1 programında öğrencileri kod yapısı içerisinde bulunan döngüler (tekrarlama) konularını öğrendiler. 5 satır kod bloğunun yaptığı işi 1 kod bloğu yazarak öğrendiler.

  6. SEMA SAĞLAM

    KÜLTÜR VE MİRAS
    Bu öğrenme alanı işlenirken estetik ve kültürel mirasa duyarlılık gibi değerlerle Türkçeyi doğru, güzel ve

    etkili kullanma ile araştırma gibi becerilerin de öğrenciler tarafından edinilmesi sağlanmalıdır.

    SB.5.2.1. Somut kalıntılarından yola çıkarak kadim uygarlıkların insanlık tarihine katkılarını fark eder.

    Anadolu ve Mezopotamya uygarlıkları ana hatlarıyla ele alınır.

    SB.5.2.2. Çevresindeki doğal varlıklar ile tarihî mekânları, nesneleri ve eserleri tanıtır.

    SB.5.2.3. Ülkemizin çeşitli yerlerinin kültürel özellikleri ile yaşadığı çevrenin kültürel özelliklerini

    karşılaştırarak bunlar arasındaki benzer ve farklı unsurları belirler.

    SB.5.2.4. Kültürel ögelerin, insanların bir arada yaşamasındaki rolünü analiz eder.

    SB.5.2.5. Günlük yaşamdaki kültürel unsurların tarihî gelişimini değerlendirir.

  7. SEMA SAĞLAM

    KÜLTÜR VE MİRAS
    Bu öğrenme alanı işlenirken estetik ve kültürel mirasa duyarlılık gibi değerlerle Türkçeyi doğru, güzel ve

    etkili kullanma ile araştırma gibi becerilerin de öğrenciler tarafından edinilmesi sağlanmalıdır.

    SB.5.2.1. Somut kalıntılarından yola çıkarak kadim uygarlıkların insanlık tarihine katkılarını fark eder.

    Anadolu ve Mezopotamya uygarlıkları ana hatlarıyla ele alınır.

    SB.5.2.2. Çevresindeki doğal varlıklar ile tarihî mekânları, nesneleri ve eserleri tanıtır.

    SB.5.2.3. Ülkemizin çeşitli yerlerinin kültürel özellikleri ile yaşadığı çevrenin kültürel özelliklerini

    karşılaştırarak bunlar arasındaki benzer ve farklı unsurları belirler.

  8. Songül Ceran

    Kasım ayı Fen Bilimleri ders içeriğinde Kuvvetin Ölçülmesi ve Sürtünme ünitesine başlandı. Kuvvetin ölçülebilir olduğu ve Dinamometre ile ölçüldüğü , Kuvvetin biriminin Newton olduğu öğrenildi. Sürtünme kuvvetinin olumlu ve olumsuz yanları olduğu üzerinde duruldu ve sürtünme kuvvetini azaltma yolları olduğu öğrenildi. Öğrencilerden düzenli konu tekrarı yapmaları beklenmektedir.

  9. Kara kalem, kuru boya, gazlı kalem, suluboya gibi boya malzemeleri kullanılarak, serbest çalışmalar ve manzara çalışmaları yapıldı. 10 kasım için resimler hazırlandı.

  10. Eren Can Temel (İngilizce)

    Comperative ve Superlative konularını işleyerek, insanlar ve nesneler arasında karşılaştırma yapmayı öğrendik. Bu amaçla 60’dan fazla sıfat kelimesinin anlamları üzerinde çalıştık, bu keliemelerin comperative ve superlative hallerini içeren bir de sözlü olduk. Past Simple konusunda giriş yaparak was/were kullanımı işledik, eskiden geçerli olan durumlardan bahsetmeyi öğrendik.

Bir cevap yazın