Sitemizi geliştirmek, kullanıcı memnuniyetini ve güvenliğini artırmak amacıyla sitemizde çerez (cookie) konumlandırmaktayız. Sitemizde gezinmeye devam etmeniz halinde, cihazınızdaki çerezlere erişebileceğimizi de kabul ediyorsunuz. Ayrıntılı bilgiye ve çerezleri engelleme yöntemlerine
buradan ulaşabilirsiniz.
Metin türlerine devam edildi. Bilgilendirici metinde kullanılan anlatım yöntemleri açıklandı, örnek metinlerde anlatım yöntemleri (açıklayıcı, tanımlama, tanık gösterme vb.) bulunarak konunun kavranması sağlandı. 5N1K kuralına uygun olarak sınıfta haber metni yazıldı.
Yazılan haber metinleri sınıf ortamında sunuldu.
Okuma kitabımız olan 101 Deyim 101 Öykü kitabı okunuyor ve 7 Nisan’da sunumu yapılacak.
12 Mart’ta düzenlediğim İstiklal Marşımızı Güzel Okuyorum yarışmasında Togan Kırgeçit okul çapında ikinci oldu.
İngilizce dersinde Mart ayı ile birlikte Wider World 2 kitabında Unit 0 ve Unit 1 bitirilip Unit 2 People and Personality konusuna başlanılmıştır. İşlenilen gramer konularını (Present Simple, Present Continuous) ve kelime bilgilerini (Culture, Clothes and Accessories) pekiştirmek amacıyla sınıfta kitap dışı interaktif etkinlikler yapıldı. Sınav odaklı tekrarlar yapıldı. Reading Power uygulaması üzerinde okuma-anlama becerilerini geliştirmek amacıyla farklı metinler okunmuştur. Son olarak dinleme ve İngilizce telaffuz becerilerini geliştirmek adına İngilizce şarkılar dinlenmiştir.
Tam gölgeye yönelik bilimsel gözlem yaptırıldı laboratuvarda konu ile ilgili deney ve gözlemler yaptırıldı. Maddelerin tanecikli boşluklu ve hareketli yapsına göre sınıflandırmadan bahsedildi. Isı ve sıcaklık konusuna giriş yapıldı.
Görsel sanatlar dersimizde çocuklarla çevre dostu yaşam konusunu ele aldık. Öncelikle doğayı korumanın ve sürdürülebilir bir yaşam biçiminin önemini vurgulayarak çevre bilinci üzerine sohbet ettik. Ardından, bu temaya uygun sanat eserlerini inceledik ve farklı kompozisyon yaklaşımlarını değerlendirdik.
Öğrencilerimiz, kendi duygu ve düşüncelerini sanatsal bir dille ifade etmek için özgün kompozisyonlar oluşturdular. Renklerin, formların ve tekniklerin nasıl bir mesaj iletebileceği üzerine düşündüler ve yaratıcı çözümler geliştirdiler. Bu süreçte, sanatın sadece estetik bir ifade aracı değil, aynı zamanda toplumsal farkındalık yaratmada güçlü bir iletişim yolu olduğunu deneyimlediler.
Mart ayında kesirlerin ondalık gösterimleri ve yüzde kavramları ile birbirine denk ifadeler oluşturduk. Payı eşit olan, paydası eşit olan veya payı ya da paydası eşit olmayan kesirlerin sıralamasını inceledik.
Halk Dansları -Atabarı
Adım çalışmalarına devam edildi. Artvin yöresine ait yeni adım çalışması yapıldı ve koreografi içerisinde çalışıldı.
Eğitsel oyunlar oynandı. Ritmik çalışmalar yapıldı. El – ayak koordinasyonunu geliştirici çalışmalar yapıldı. Ders öncesi ısınma antrenmanları yapıldı.
Bilişim dersinde 3D kalem ile etkinlik yapıldı.Thinkercad 3D tasarım uygulaması ile tasarım yapıldı. Algo Dijital ve Coder. Org uygulamaları kodlama yapıldı.
Mart ayı içerisinde Sosyal Bilgiler dersinde, Toplum düzenine etkisi bakımından etkin vatandaş olmanın önemi, temel hak ve sorumluluklar, bir ihtiyaç hâlinde veya sorun karşısında başvuru yapılabilecek kurumlar konuları işlendi. Oyun ve testlerle konular pekiştirildi.