7A Sınıfı Eğitim Bülteni

GÖKÇE TAŞKIN (İNGİLİZCE)

Eylul ayinda wider world 4 kitabimizin ilk iki unitesi tamamlandi. Present Simple, Present Continuous, State Verbs, Past simple ve Past Perfect gramer konulari ve “used to” kalibinin kullanim sekli konulari islendi. Yeni seyler deneyimleme, duygularimiz ve cevre kirliligi hakkinda yeni kelimeler ogrenildi. Sinif icinde alistirmalar yapilarak konular pekistirildi. İngilizce kelime oyunlariyla kelime bilgisi arttirildi. Ayni zamanda LGS’ye yonelik test calismalari yapildi.

ZUHAL AYDIN (TÜRKÇE)

Eylül ayı içerisinde Sözcükte Anlam konusunu tekrar ettik. Deyimler, Söz Grupları ve Söz Sanatları konusunu etkinlikler üzerinden anlattık. Ödevlendirmelerimizi bu konuda konu değerlendirme testleri ve metin soruları üzerinden yaptık. Her bir test sorusunu derste tek tek çözerek test çözme teknikleri hakkında da öğrenciler bilgilendirildi. LGS’ye yönelik çözülen test sayıları artırıldı, öğrencilere süre verilerek test çözdürüldü. Öznel ve Nesnel Anlam, Cümle Yorumu, Cümlede Anlam Özellikleri konuları etkinliklerle pekiştirildi. Deyim kartları kullanılarak deyimler konusu pekiştirilmeye çalışıldı. Hikaye planı üzerinden hikaye çalışması yaptırıldı. Bu ay içerisinde Ahmet Ümit’in “Olmayan Ülke” adlı kitabı öğrencilere verilen çeşitli görevlerle birlikte sınırlandırılan sayfaya kadar okutuldu ve öğrenciler sunumlarını gerçekleştirdiler.

DENİZ AKSAKAL (MATEMATİK)

Sevgili velilerimiz,

Önümüzdeki yıl sınava girecek olan öğrencilerimiz üzerinde değişen eğitim sisteminin ve yeni nesil soru tiplerine duyulan özellikle matematikte başarılı olabilme kaygısı çok büyük.Sizlere tavsiyem öğrencilerimize olabildiğince bu güveni vermeniz.Keza derslerde o kadar faaller ki neredeyse hepsi uğraşıp çözebiliyor.Müfredatımızdaki:

-Tam sayılarda toplama ve çıkarma

-Tam sayılarda çarpma(bazı öğrencilerimiz Online eğitimin bir negatif etkisi olan cep telefonu veya hesap makinesine alışıp çarpmayı unutmuş maalesef.Bunu test etmek için gün içerisinde aralıklarla sorarak pekiştirmenizi tavsiye ederim.)

-Tam sayıların tekrarlı çarpımı konularını işleyip tam sayılarda bölmeye geçtik.Ancak çarpmada sıkıntı yaşayan öğrencilerimiz dolayısıyla bölmede de zorlanıyor.Bu konuda desteğinize ihtiyacım var.Ödev yaptıkları defterlerinde çarpma-bölme-toplama -çıkarma nerede takılıyorlarsa görmem için deftere yapsınlar çözümlerini.Şimdiden teşekkürler.

SEMA SAĞLAM (SOSYAL BİLGİLER)

  1. Birey ve Toplum

7.1.1. İletişimi etkileyen tutum ve davranışları analiz ederek kendi tutum ve davranışlarını sorgular.

7.1.2. Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır.

7.1.3. Medyanın sosyal değişim ve etkileşimdeki rolünü tartışır.

7.1.4. İletişim araçlarının kullanımında hak ve sorumlulukları yerine getirir.

Eylül ayı Birey ve Toplum ünitesinde öğrencilerimizin öğrendiği bilgiler bunlardır.

AYSUN GENÇÇAKIR (DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ)

Görülen ve Görülmeyen Varlıklar

Varlık alemini özelliklerine göre ayırt eder

Melekler ve özellikleri

Meleklerin özelliklerini tanır ve sınıflandırır

Konular pekişmesi adına soru etkinliği yapıldı

SONGÜL CERAN (FEN BİLİMLERİ)

Eylül ayı Fen Bilimleri ders içeriğinde ilk ünitemiz olan Güneş Sistemi ve Ötesi konusu bitirildi. Öğrencilerin bu üniteye ilgisi çok fazlaydı. Ödevler zamanında teslim edildi. İkinci ünite olan Hücre ve Bölünmeler ünitesinden Hücrenin Temel Kısımları , Organeller ve Görevleri , Bitki ve Hayvan hücresi arasındaki farklar üzerinde duruldu. Öğrencilerden işlediğimiz konuları düzenli tekrar etmeleri beklenmektedir.