Giriş ünitemiz olan “Catching Up with Bea” ile öğrenciler geniş zaman cümleleri ve sıklık zarflarını kullanarak hobilerinden bahsettiler. Aynı zamanda ilk ünitemizde karşılaştırma cümleleri kurarak geçen sene öğrendiğimiz “Comparatives” konusunun tekrarını yaptık. Daha sonra, “Catching Up with Eren” başlığı altında öğrencilerimiz teknoloji alışkanlıklarından bahsettiler. Bu konuyla birlikte şimdiki zaman konusunu tekrar ettik. “You Can Do It” ünitesi ile öğrencilerimiz başarılarından ve başarısızlıklarından bahsettiler. Bu cümleleri kurarken duygu/düşünce sıfatlarını kullanmayı öğrendiler. Son olarak bu üniteyi geniş zaman ve şimdiki zaman kullaniminin öğrenilmesiyle bitirdik.
Aysun GENÇÇAKIR / DKAP 29 Eylül 2023
Melekleri ve görevlerini özelliklerini tanır. Melekler ve özellikleri. Mevlidi Nebi Haftasını Kutladılar.
Seda KÜLAH-Türkçe Öğretmeni 29 Eylül 2023
“Sözcükte anlam ünitesindeki ” “Gerçek anlam, Mecaz Anlam ve Terim Anlam” konusunu sınıfta detaylıca işledik.
Konunun daha iyi kavranması için öğrenciler kendi örneklerini oluşturdular.
Eş sesli sözcükler ve eş anlamlı sözcüklerin farkı açıklandı.
Fasikül defterindeki etkinliklerle konu pekiştirildi.
Zıt anlamlı kelimeler konuşuldu.
Örnek sorular ve yaprak testler üzerinden pekiştirme sağlandı.
Ödevlendirmeler yapıldı.
Orhan Demir - Beden Eğitimi Öğretmeni 29 Eylül 2023
-Öğrencilermizin fiziksel gelişim süreçlerini takip etmek amacıyla 1. Dönem fiziksel uygunluk ölçümleri yapıldı. Öğrencilerin boy kilo, kuvvet dayanıklılık , esneklik ölçümleri yapıldı.
– Eğitsel oyunlar
– Basketbolda stance oturuş,kayma adımı(savunma)
– Basketbolda driller(top sektirme, iki eli kullanma, engellerden geçme, istasyonları tamamlama) yapıldı
– Basketbol ile ilgili, basketbolu sevdirmeyi amaçlayan ve basketbolu öğrenmeyi pekiştiren oyunlar oynandı.
Samiye YILDIRIM / Sosyal Bilgiler Öğretmeni 29 Eylül 2023
Birey ve toplum ünitesi
İletişimi etkileyen tutum ve davranışları analiz ederek kendi tutum ve davranışlarını sorgular.
Yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim türlerini öğrenerek kendilerinden örnek verdiler.
Osmanlı Devleti kuruluşu hakkında Osman ve Orhan Bey Dönemini anlatıldı.
Mert Emre Yıldız - Müzik Öğretmeni 29 Eylül 2023
Müzik kulağı duyum testi çalışmaları yapıldı. Piyano’da verilen tek notanın tekrarını verilen vokal harfi ile birlikte tekrar eder. Do Majör gamını seslendirir. Ses ısıtma egzersizleri yapar. İstiklal Marşı’nın 4/4 lük ölçü sayısını sayarak doğru söyler. 2/4 – 3/4- 4/4 ‘lük basit değerlerde nota ve ritim çalışmaları yapar. Müzik türleri ile ilgili duyduğumuz müziklerin tarzlarını doğru söylemek gibi eğlenceli çalışmalar da ayrıca yapıldı. Koro çalışmaları başladı.
Serpil ÇETİNKAYA-Görsel Sanatlar Öğretmeni 29 Eylül 2023
Tasarım nedir? Tasarımın unsurlarını oluşturan çizgi ve rengin gösterge nitelikleri üzerinde durularak, bir markanın logo tasarım süreci konuşuldu. Bu süreç içerisinde sıcak-soğuk renkler gruplandırıldı ve renklerin oluşturduğu karşıt ilişki açıklandı. Günümüzdeki reklam ve nesneler üzerindeki logo tasarımları tartışıldı. Pop- Art sanatının temel süreci anlatıldı. Örnekler incelendi ve renk-çizgi birlikteliği konuşuldu. Her bir bireyin kendi seçtiği malzeme ile; karton, mukavva, renkli kalemler ile bir Pop-Art görseli üretmesi sağlandı. Dünya sanat ölçeğinde değeri bilinen ressam Vincent Van Gogh’un hayatı ve eserleri anlatıldı. Sanatçının eserleri ile oluşturulmuş hayatını anlatan animasyon hakkında bilgi verildi ve sahne örnekleri gösterildi. Stop- Motion hakkında bilgi verildi. Sanatçıya ait “Yıldızlı Gece” adlı yağlı boya tablonun reprodüksiyonu pastel boya ile çalışıldı. Çizgi-renk tasarımı ile izleyicinin de oynayabileceği büyük puzzle tasarım çalışması hakkında dünyadan örnekler verildi ve bir örneği de gruplar halinde çalışarak yapıldı.
Songül Ceran Fen Bilimleri 29 Eylül 2023
Eylül ayı Fen Bilimleri ders içeriğinde; Uzay teknolojilerini açıklandı. Uzay kirliliğinin nedenlerini ifade ederek bu kirliliğin yol açabileceği olası sonuçları tahmin edildi. Teknoloji ile uzay araştırmaları arasındaki ilişkiyi açıklandı. Teleskobun yapısını ve ne işe yaradığı açıklandı. Teleskobun gök bilimin gelişimindeki önemine yönelik çıkarımda bulunmaları amaçlandı. Basit bir teleskop modeli hazırlayarak teleskobun çalışma prensibinin öğrenilmesi sağlandı.
Türkiye’nin uzaya gönderdiği uydular ve görevleri öğrenildi.
Bulutsu, Karadelik, Takım Yıldızı,Galaksi kavramları öğrenildi ve örnekleri verildi.
Sibel Erkan Dans Eğitmeni 29 Eylül 2023
Sirtaki
Sirtaki dansı ritim çalışması yapıldı.
Daha önce öğrendiğimiz adımları hatırlama çalışmaları yapıldı.
Öğrendiğimiz adımlar müzik eşliğinde tekrar edildi.
Sirtaki dansı duruş çalışmaları yapıldı.
Özge Patlar- Bilişim Teknolojileri 29 Eylül 2023
Compute it uygulamasında kodlama ile bulmaca çözüldü.
Sezinur Çalık Matematik 29 Eylül 2023
Eylül ayında öğrencilerim, negatif sayılarla tanışarak tam sayılarda toplama ve çıkarma işlemlerini kavradı. Tam sayılarda işlemlerin sayma pullarında ve sayı doğrusunda gösterimiyle ilgili çalışmalar yaptı. Tam sayılarda çarpma ve bölme işlemine giriş yaptı. Toplama işleminin ve çarpma işleminin özelliklerini öğrendi.
Giriş ünitemiz olan “Catching Up with Bea” ile öğrenciler geniş zaman cümleleri ve sıklık zarflarını kullanarak hobilerinden bahsettiler. Aynı zamanda ilk ünitemizde karşılaştırma cümleleri kurarak geçen sene öğrendiğimiz “Comparatives” konusunun tekrarını yaptık. Daha sonra, “Catching Up with Eren” başlığı altında öğrencilerimiz teknoloji alışkanlıklarından bahsettiler. Bu konuyla birlikte şimdiki zaman konusunu tekrar ettik. “You Can Do It” ünitesi ile öğrencilerimiz başarılarından ve başarısızlıklarından bahsettiler. Bu cümleleri kurarken duygu/düşünce sıfatlarını kullanmayı öğrendiler. Son olarak bu üniteyi geniş zaman ve şimdiki zaman kullaniminin öğrenilmesiyle bitirdik.
Melekleri ve görevlerini özelliklerini tanır. Melekler ve özellikleri. Mevlidi Nebi Haftasını Kutladılar.
“Sözcükte anlam ünitesindeki ” “Gerçek anlam, Mecaz Anlam ve Terim Anlam” konusunu sınıfta detaylıca işledik.
Konunun daha iyi kavranması için öğrenciler kendi örneklerini oluşturdular.
Eş sesli sözcükler ve eş anlamlı sözcüklerin farkı açıklandı.
Fasikül defterindeki etkinliklerle konu pekiştirildi.
Zıt anlamlı kelimeler konuşuldu.
Örnek sorular ve yaprak testler üzerinden pekiştirme sağlandı.
Ödevlendirmeler yapıldı.
-Öğrencilermizin fiziksel gelişim süreçlerini takip etmek amacıyla 1. Dönem fiziksel uygunluk ölçümleri yapıldı. Öğrencilerin boy kilo, kuvvet dayanıklılık , esneklik ölçümleri yapıldı.
– Eğitsel oyunlar
– Basketbolda stance oturuş,kayma adımı(savunma)
– Basketbolda driller(top sektirme, iki eli kullanma, engellerden geçme, istasyonları tamamlama) yapıldı
– Basketbol ile ilgili, basketbolu sevdirmeyi amaçlayan ve basketbolu öğrenmeyi pekiştiren oyunlar oynandı.
Birey ve toplum ünitesi
İletişimi etkileyen tutum ve davranışları analiz ederek kendi tutum ve davranışlarını sorgular.
Yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim türlerini öğrenerek kendilerinden örnek verdiler.
Osmanlı Devleti kuruluşu hakkında Osman ve Orhan Bey Dönemini anlatıldı.
Müzik kulağı duyum testi çalışmaları yapıldı. Piyano’da verilen tek notanın tekrarını verilen vokal harfi ile birlikte tekrar eder. Do Majör gamını seslendirir. Ses ısıtma egzersizleri yapar. İstiklal Marşı’nın 4/4 lük ölçü sayısını sayarak doğru söyler. 2/4 – 3/4- 4/4 ‘lük basit değerlerde nota ve ritim çalışmaları yapar. Müzik türleri ile ilgili duyduğumuz müziklerin tarzlarını doğru söylemek gibi eğlenceli çalışmalar da ayrıca yapıldı. Koro çalışmaları başladı.
Tasarım nedir? Tasarımın unsurlarını oluşturan çizgi ve rengin gösterge nitelikleri üzerinde durularak, bir markanın logo tasarım süreci konuşuldu. Bu süreç içerisinde sıcak-soğuk renkler gruplandırıldı ve renklerin oluşturduğu karşıt ilişki açıklandı. Günümüzdeki reklam ve nesneler üzerindeki logo tasarımları tartışıldı. Pop- Art sanatının temel süreci anlatıldı. Örnekler incelendi ve renk-çizgi birlikteliği konuşuldu. Her bir bireyin kendi seçtiği malzeme ile; karton, mukavva, renkli kalemler ile bir Pop-Art görseli üretmesi sağlandı. Dünya sanat ölçeğinde değeri bilinen ressam Vincent Van Gogh’un hayatı ve eserleri anlatıldı. Sanatçının eserleri ile oluşturulmuş hayatını anlatan animasyon hakkında bilgi verildi ve sahne örnekleri gösterildi. Stop- Motion hakkında bilgi verildi. Sanatçıya ait “Yıldızlı Gece” adlı yağlı boya tablonun reprodüksiyonu pastel boya ile çalışıldı. Çizgi-renk tasarımı ile izleyicinin de oynayabileceği büyük puzzle tasarım çalışması hakkında dünyadan örnekler verildi ve bir örneği de gruplar halinde çalışarak yapıldı.
Eylül ayı Fen Bilimleri ders içeriğinde; Uzay teknolojilerini açıklandı. Uzay kirliliğinin nedenlerini ifade ederek bu kirliliğin yol açabileceği olası sonuçları tahmin edildi. Teknoloji ile uzay araştırmaları arasındaki ilişkiyi açıklandı. Teleskobun yapısını ve ne işe yaradığı açıklandı. Teleskobun gök bilimin gelişimindeki önemine yönelik çıkarımda bulunmaları amaçlandı. Basit bir teleskop modeli hazırlayarak teleskobun çalışma prensibinin öğrenilmesi sağlandı.
Türkiye’nin uzaya gönderdiği uydular ve görevleri öğrenildi.
Bulutsu, Karadelik, Takım Yıldızı,Galaksi kavramları öğrenildi ve örnekleri verildi.
Sirtaki
Sirtaki dansı ritim çalışması yapıldı.
Daha önce öğrendiğimiz adımları hatırlama çalışmaları yapıldı.
Öğrendiğimiz adımlar müzik eşliğinde tekrar edildi.
Sirtaki dansı duruş çalışmaları yapıldı.
Compute it uygulamasında kodlama ile bulmaca çözüldü.
Eylül ayında öğrencilerim, negatif sayılarla tanışarak tam sayılarda toplama ve çıkarma işlemlerini kavradı. Tam sayılarda işlemlerin sayma pullarında ve sayı doğrusunda gösterimiyle ilgili çalışmalar yaptı. Tam sayılarda çarpma ve bölme işlemine giriş yaptı. Toplama işleminin ve çarpma işleminin özelliklerini öğrendi.