Sözcükte Anlam ünitesinin konu başlıkları olan gerçek anlam, mecaz anlam, terim anlam açıklandı. Etkinlikleriyle konunun pekiştirilmesi sağlandı.
Yansıma sözcüklerin doğadaki seslerin taklit edilerek türetilmiş sözcükler olduğu anlaşıldı.
İkilemeler açıklandı. Nicel anlam ve nitel anlam arasındaki farklar anlaşıldı.
Dil bayramı haftası etkinlikleri yapıldı. Tişört tasarlama yarışması yapıldı. Okuma etkinliklerine devam edildi.
Samiye YILDIRIM/ Sosyal Bilgiler Öğretmeni 28 Eylül 2024
Sosyal Bilgiler dersinde; “Birey ve Toplum” ünitesinde; İletişim kurarak anlaşırız, Olumlu iletişim, mutlu birey ve toplum, Medyanın hayatımızdaki yeri, Özgürüm sorumluluklarımın olduğu yere kadar, Osmanlı Devleti’nin kuruluşu konuları işlenmiş olup,konuyu anlamak adına dramalaştırılmış oyunlar, tiyatro ve canlandırmalar, etkinlikler ve testler çözüldü.
Sezinur Çalık Matematik 29 Eylül 2024
Matematik dersinde tam sayıları inceledik ve günlük hayatımızda negatif sayılarla karşılaştığımız durumları konuştuk. Tam sayılarla toplama ve çıkarma işleminin kurallarını inceledik. Toplama işleminin özellikleri (değişme,birleşme,ters eleman ve etkisiz eleman) kavrandı ve ilgili örnekler çözüldü. Tam sayılarda çarpma ve bölme işleminin kuralları incelendi,ilgili sorular sınıfta çözüldü.
Beyza Demirci - İngilizce Öğretmeni 29 Eylül 2024
İngilizce dersinde başlangıç ünitesi “Good Friends” ve 1. ünite “You Can Do It!” bitirildi. Başlangıç ünitesinde bulunan “Present Simple, Adverbs of frequency, Wh- questions, Comparatives and superlatives, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect, For and since” gramer konuları işlenirken kelime bilgisi olarak “Relationships, School, Using everyday technology, Holidays and travel, Transport, Hobbies and free time activities” üzerinde duruldu. Birinci ünitede bulunan “Present tenses, Past Simple, Past Continuous and Present Perfect” gramer yapıları anlatıldı. Ünite içerisinde aynı zamanda “Adjectives of emotion, Verbs of success and failure, Phrasal verbs for achieving goals, Phrases for achieving goals, Immigration, Personality adjectives” kelimelerini inceledik. Konuları pekiştirmek amacıyla sınıfta kitap dışı etkinlikler yapıldı.
Orhan Demir Beden Eğitimi Öğretmeni 29 Eylül 2024
Tüm öğrencilerimizin sene başı boy-kilo-kas kuvveti- kas dayanıklılığı ölçümleri yapıldı.El ayak koordinasyonunu geliştirme antrenmanları yapıldı. Hafızayı sporla birleştiren oyunlar oynandı. Tüm sınıf aynı anda ritmik hareketlere yer verildi. Çeşitli eğitsel oyunlarla (tabak kapmaca, çember içinden gecme, daire şeklinde yakan top, taş kağıt makas oyunu vb.) çocukların yarışma duygusu sağlandı. Derslerde sıra olma sağa sola dönme rahat hazır ol gibi komutlar verilip uygulandı.
Sümeyye Sarıhan / Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni 29 Eylül 2024
Din kültürü dersinde Melek ve ahiret inancı ünitesinden; Görülen ve görülmeyen varlıklar, melekler ve özellikleri, dünya ve ahiret hayatı konuları işlendi
Sibel Erkan 29 Eylül 2024
Vals
Ritim ve adım çalışmaları yapıldı.
Öğrendiğimiz adımların müzik eşliğinde tekrarları yapıldı.
Dilan Tuğrul Koç-Fen Bilimleri Öğretmeni 29 Eylül 2024
Uzay teknolojileri açıklandı. Uzay kirliliğine nelerin sebep olabileceği ile ilgili beyin fırtınası yaptırıldı. Günümüzde teknoloji uzay ilişkisine değinildi ve yapay uydulardan bahsedildi.
Teleskobun yapısı ve ne işe yaradığı ile ilgili bilgiler açıklandı. Yıldız oluşum süreci ve yıldız kavramı açıklandı. Galaksilerin yapısına ve çeşitlerine değinildi ve evren kavramı açıklandı. Konu ile ilgili çeşitli videolar ve testler çözüldü.
Bilişim Teknolojileri 29 Eylül 2024
Eylül ayı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım ders içeriğinde: Öğrenciler dijital vatandaşlık uygulamalarının kullanım amaçlarını ve önemini kavradı. Algoritma kavramı öğrenildi. Algoritmanın işlem adımlarından oluştuğunu fark ederek, algoritmanın işlem adımlarının sırasının önemini kavradılar.
Mert Emre Yıldız - Müzik Öğretmeni 30 Eylül 2024
Porte, sol anahtarı ve porte üzerindeki notaların yerleri çalışıldı. Ses egzersizleri ve ritim çalışmaları yapıldı. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı için koro çalışmaları başladı.
Gizem Kaptan - görsel sanatlar öğretmeni 30 Eylül 2024
Öğrencilerimiz sanatın farklı yönlerini keşfettiler. İlk olarak, Grafiti çalışması gerçekleştirdik. Öğrenciler, kağıt üzerinde kendi isimlerini çeşitli yazı stilleriyle grafiti tarzında yazarken yazı ve kompozisyon becerilerini geliştirdiler.
Ayrıca, ton çalışmaları yaptık. Bu çalışmada öğrenciler, bir objenin ışık ve gölge altındaki tonlarını doğru bir şekilde nasıl yansıtacaklarını öğrenip uyguladılar. Bu beceri, ileride resimlerdeki derinlik ve hacim hissini yaratmak için önemli bir adım olacak.
Son olarak, Doodle Art çalışmalarında hayal güçlerini özgür bırakmalarını teşvik ettik. Serbest çizimlerle kağıt üzerinde birbirinden farklı desenler ve şekiller oluşturdular.
Sözcükte Anlam ünitesinin konu başlıkları olan gerçek anlam, mecaz anlam, terim anlam açıklandı. Etkinlikleriyle konunun pekiştirilmesi sağlandı.
Yansıma sözcüklerin doğadaki seslerin taklit edilerek türetilmiş sözcükler olduğu anlaşıldı.
İkilemeler açıklandı. Nicel anlam ve nitel anlam arasındaki farklar anlaşıldı.
Dil bayramı haftası etkinlikleri yapıldı. Tişört tasarlama yarışması yapıldı. Okuma etkinliklerine devam edildi.
Sosyal Bilgiler dersinde; “Birey ve Toplum” ünitesinde; İletişim kurarak anlaşırız, Olumlu iletişim, mutlu birey ve toplum, Medyanın hayatımızdaki yeri, Özgürüm sorumluluklarımın olduğu yere kadar, Osmanlı Devleti’nin kuruluşu konuları işlenmiş olup,konuyu anlamak adına dramalaştırılmış oyunlar, tiyatro ve canlandırmalar, etkinlikler ve testler çözüldü.
Matematik dersinde tam sayıları inceledik ve günlük hayatımızda negatif sayılarla karşılaştığımız durumları konuştuk. Tam sayılarla toplama ve çıkarma işleminin kurallarını inceledik. Toplama işleminin özellikleri (değişme,birleşme,ters eleman ve etkisiz eleman) kavrandı ve ilgili örnekler çözüldü. Tam sayılarda çarpma ve bölme işleminin kuralları incelendi,ilgili sorular sınıfta çözüldü.
İngilizce dersinde başlangıç ünitesi “Good Friends” ve 1. ünite “You Can Do It!” bitirildi. Başlangıç ünitesinde bulunan “Present Simple, Adverbs of frequency, Wh- questions, Comparatives and superlatives, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect, For and since” gramer konuları işlenirken kelime bilgisi olarak “Relationships, School, Using everyday technology, Holidays and travel, Transport, Hobbies and free time activities” üzerinde duruldu. Birinci ünitede bulunan “Present tenses, Past Simple, Past Continuous and Present Perfect” gramer yapıları anlatıldı. Ünite içerisinde aynı zamanda “Adjectives of emotion, Verbs of success and failure, Phrasal verbs for achieving goals, Phrases for achieving goals, Immigration, Personality adjectives” kelimelerini inceledik. Konuları pekiştirmek amacıyla sınıfta kitap dışı etkinlikler yapıldı.
Tüm öğrencilerimizin sene başı boy-kilo-kas kuvveti- kas dayanıklılığı ölçümleri yapıldı.El ayak koordinasyonunu geliştirme antrenmanları yapıldı. Hafızayı sporla birleştiren oyunlar oynandı. Tüm sınıf aynı anda ritmik hareketlere yer verildi. Çeşitli eğitsel oyunlarla (tabak kapmaca, çember içinden gecme, daire şeklinde yakan top, taş kağıt makas oyunu vb.) çocukların yarışma duygusu sağlandı. Derslerde sıra olma sağa sola dönme rahat hazır ol gibi komutlar verilip uygulandı.
Din kültürü dersinde Melek ve ahiret inancı ünitesinden; Görülen ve görülmeyen varlıklar, melekler ve özellikleri, dünya ve ahiret hayatı konuları işlendi
Vals
Ritim ve adım çalışmaları yapıldı.
Öğrendiğimiz adımların müzik eşliğinde tekrarları yapıldı.
Uzay teknolojileri açıklandı. Uzay kirliliğine nelerin sebep olabileceği ile ilgili beyin fırtınası yaptırıldı. Günümüzde teknoloji uzay ilişkisine değinildi ve yapay uydulardan bahsedildi.
Teleskobun yapısı ve ne işe yaradığı ile ilgili bilgiler açıklandı. Yıldız oluşum süreci ve yıldız kavramı açıklandı. Galaksilerin yapısına ve çeşitlerine değinildi ve evren kavramı açıklandı. Konu ile ilgili çeşitli videolar ve testler çözüldü.
Eylül ayı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım ders içeriğinde: Öğrenciler dijital vatandaşlık uygulamalarının kullanım amaçlarını ve önemini kavradı. Algoritma kavramı öğrenildi. Algoritmanın işlem adımlarından oluştuğunu fark ederek, algoritmanın işlem adımlarının sırasının önemini kavradılar.
Porte, sol anahtarı ve porte üzerindeki notaların yerleri çalışıldı. Ses egzersizleri ve ritim çalışmaları yapıldı. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı için koro çalışmaları başladı.
Öğrencilerimiz sanatın farklı yönlerini keşfettiler. İlk olarak, Grafiti çalışması gerçekleştirdik. Öğrenciler, kağıt üzerinde kendi isimlerini çeşitli yazı stilleriyle grafiti tarzında yazarken yazı ve kompozisyon becerilerini geliştirdiler.
Ayrıca, ton çalışmaları yaptık. Bu çalışmada öğrenciler, bir objenin ışık ve gölge altındaki tonlarını doğru bir şekilde nasıl yansıtacaklarını öğrenip uyguladılar. Bu beceri, ileride resimlerdeki derinlik ve hacim hissini yaratmak için önemli bir adım olacak.
Son olarak, Doodle Art çalışmalarında hayal güçlerini özgür bırakmalarını teşvik ettik. Serbest çizimlerle kağıt üzerinde birbirinden farklı desenler ve şekiller oluşturdular.