Sitemizi geliştirmek, kullanıcı memnuniyetini ve güvenliğini artırmak amacıyla sitemizde çerez (cookie) konumlandırmaktayız. Sitemizde gezinmeye devam etmeniz halinde, cihazınızdaki çerezlere erişebileceğimizi de kabul ediyorsunuz. Ayrıntılı bilgiye ve çerezleri engelleme yöntemlerine
buradan ulaşabilirsiniz.
Zarflar konusu açıklandı. Miktar, soru, durum, yer-yön, zaman zarfları örnekler ve sorular üzerinden kavrandı. Ödevlendirmeler yapıldı. Basit, Birleşik, Türemiş fiiller sınavda çıkacağı için tekrar edildi.Okuma kitabımız olan Anılar Antika Dükkanı bitti, sunumları yapıldı. Yeni kitabımız Sait Faik Abasıyanık’tan Seçme Hikayeler kitabının bitiş tarihi 7 Nisan’dır.
Güneş enerjisinden gelecekte nasıl yararlanabileceği ile ilgili beyin fırtınası yaptırıldı. Ayna çeşitleri gözlemlendi ve günlük hayattan örnekler verildi. Işığın kırılması olayının sebebi ve ortam değişikliği ile ilişkisi anlatıldı EBA’dan videolar izletildi. İnce kenarlı ve kalın kenarlı mercekler kullanılarak mantığı deneyle gözlemlendi.
Bu ay görsel sanatlar dersinde çevre dostu yaşam temasını ele aldık. Çocuklarla doğa ve sürdürülebilirlik üzerine konuştuk, bu temaya uygun sanat eserlerini inceledik ve kompozisyon oluşturma üzerine çalıştık. Sanatın çevre bilinci oluşturmada nasıl bir rol oynayabileceğini keşfederken, kendi yaratıcı ifadelerini ortaya koydular.
Ayrıca, 7. sınıf öğrencilerimizle bağımlılık konusunu işleyerek sağlıklı bireyler ve sağlıklı bir gelecek üzerine düşündük. Yeşilay’ın düzenlediği “Sağlıklı Nesil, Sağlıklı Gelecek” resim yarışmasına katılarak, bağımlılıkla mücadele konusunda sanatsal bir farkındalık çalışması gerçekleştirdik.
İngilizce dersinde Mart ayında Wider World kitabından 7. Ünite “Beyond Words” ünitesine başladık. Communication ile ilgili kelimeleri öğrendik. Grammar olarak “ The Passive” konusu işlenerrk alıştırmalarla tekrar edilmiştir. İngilizce sınavına yönelik tekrarlar yaptık. Listening becerilerimizi geliştirmek adına şarkılar söylerek geliştirdik.
Salsa
Müzikalite çalışmalarına devam edildi.
Öğrendiğimiz adımlar tekrar edildi ve yeni adım çalışmaları yapıldı.
Partnerli dans edebilme çalışmalarına devam edildi ve yeni kombinasyon çalışması yapıldı,
Eğitsel oyunlar oynandı. Ritmik çalışmalar yapıldı. El – ayak koordinasyonunu geliştirici çalışmalar yapıldı. Ders öncesi ısınma antrenmanları yapıldı.
Mart ayında eşitlik ve denklem ünitesini bitirerek oran ve orantı ünitesine geçiş yaptık. Burada doğru orantılı ve ters orantılı çoklukları inceledik. İlgili problemleri çözdük. Yüzdeler ünitesine başladık. Bir çokluğun belirli bir yüzdesini bulma ve belirli bir yüzdesi verilen sayının tamamını bulma yöntemlerini öğrendik, ilgili problemleri çözdük.
Thinkercad 3D tasarım uygulaması ile etkinlik yapıldı. Robotik kodlama yarışmaları için proje çalışması yapıldı.
Mart ayı içerisinde Sosyal Bilgiler dersinde, Özgür düşüncenin bilimsel gelişmelere katkısı, Üretimde ve yönetimde toprağın önemi, Üretim teknolojisindeki gelişmelerin sosyal ve ekonomik hayata etkileri, Kurumların ve sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarına ve sosyal yaşamdaki rolleri, Tarih boyunca Türklerde meslek edindirme ve meslek etiği kazandırmada rol oynayan kurumlar konuları işlendi. Oyunlar ve testlerle konular pekiştirildi.