Sitemizi geliştirmek, kullanıcı memnuniyetini ve güvenliğini artırmak amacıyla sitemizde çerez (cookie) konumlandırmaktayız. Sitemizde gezinmeye devam etmeniz halinde, cihazınızdaki çerezlere erişebileceğimizi de kabul ediyorsunuz. Ayrıntılı bilgiye ve çerezleri engelleme yöntemlerine
buradan ulaşabilirsiniz.
Sözcükte anlam ünitesi bitirildi. Gerçek anlam, mecaz anlam, somut anlam-soyut anlam kavramı benimsendi. Ünitenin yaprak testleri ve soru bankasındaki sorular ödev olarak verildi. Kontrolü sınıfta sağlandı.
Paragraf testlerine başlandı.
Fiilimsi ünitesine başlandı, etkinlikleri yapıldı.
Okuma saatlerinde okuma etkinlikleri devam ediyor.
T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde; “Bir Kahraman Doğuyor” ünitesinde, Avrupa’nın gelişimi ve Osmanlı Devleti’nin 20.yy başlarındaki siyasi durumu, Mustafa Kemal’in çocukluk ve öğrenim hayatı, etki eden yazarlar, arkadaşları ve öğretmenleri, fikir hayatının gelişiminde etki eden kişiler ve olaylar, askerlik hayatı ile ilgili olaylar işlenmiştir. Birinci ünitenin bilinmeyen kavramları verilmiştir. Daha önce LGS’de çıkmış sorular çözülmüştür.
Matematik dersinde 6. sınıftan aşina oldukları çarpanlar ve katlar ünitesine başlandı. Bu ünitede ilk olarak pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanları incelendi. Asal sayılar ve aralarında asallık kavramına değinildi. En büyük ortak bölen (EBOB) ve en küçük ortak kat (EKOK) kavramlarına değinildi. İki kavram arasındaki fark incelendi. İlgili problemler çözüldü. Üslü ifadeler ünitesine başlanarak tam sayıların tam sayı kuvvetleri ile ilgili kurallar gösterildi. Birbirine denk ifadeler oluşturularak ilgili problemler çözüldü.
İngilizce dersinde ilk ünite “The Media” içerisinde bulunan “Verb + -ing or to-infinitives, Non-defining relative clauses” gramer konuları anlatılırken aynı zamanda kelime bilgisi olarak “Social media” kelimeleri incelendi. LGS sınavında bulunan ilk ünite “Friendship” konusundaki kelimelerin pekiştirilmesi için ise interaktif etkinlikler oynatıldı.
Lgs İngilizce dersinde bu ay birinci ünitemiz olan Friendship ve ikinci ünitemiz olan Teen Life bitirilmiştir. Ünitelerin içerisinde bulunan boşluk doldurma etkinlikleri ile kelimeleri iyice pekiştirip daha sonra testler çözülmüştür. Buna ek olarak, birinci be ikinci üniteden Lgs’de çıkmış sorular çözülüp kelime sözlüsü yapılmıştır. Son olarak çeşitli interaktif oyunlar ile kelimeler tekrar edilmiştir.
Tüm öğrencilerimizin sene başı boy-kilo-kas kuvveti- kas dayanıklılığı ölçümleri yapıldı.El ayak koordinasyonunu geliştirme antrenmanları yapıldı. Hafızayı sporla birleştiren oyunlar oynandı. Tüm sınıf aynı anda ritmik hareketlere yer verildi. Çeşitli eğitsel oyunlarla (tabak kapmaca, çember içinden gecme, daire şeklinde yakan top, taş kağıt makas oyunu vb.) çocukların yarışma duygusu sağlandı. Derslerde sıra olma sağa sola dönme rahat hazır ol gibi komutlar verilip uygulandı.
Din kültürü dersinde “Kaza ve Kader İnancı” ünitesinden; Kaza ve Kader inancı, insanın iradesi ve kader, kaderle ilgili kavramlar konuları işlendi.
Mevsimlerin nasıl oluşabileceği hakkında tahminlerde bulunmaları istendi ve konu ile ilgili açıklamalar yapıldı.
İklim ve Hava olayları arasındaki ilişki ve farklılıkları açıklandı.
Konu sonu etkinlikleri çözümlendi.
DNA ve genetik konusuna giriş yapıldı.
Öğrencilerimiz teknik becerilerini geliştirirken yaratıcılıklarını da sergilediler. İlk olarak, Grafiti çalışması yaparak kendi isimlerini farklı yazı stilleriyle kağıt üzerinde yazdılar. Grafiti çalışmaları sırasında tipografi, renk seçimi ve yazının kompozisyonu üzerine düşünerek bu sanatı daha yakından tanıdılar.
Ardından, ton çalışmaları yaptık. Bu çalışmada öğrenciler, bir objenin ışık ve gölge altındaki farklı tonlarını doğru bir şekilde nasıl yansıtacaklarını öğrendiler ve bu teknikleri resimlerinde uyguladılar. Bu çalışmalar, resimlerdeki derinlik algısını geliştirmek için önemliydi.
Son olarak, öğrencilerle birlikte Doodle Art çalışması yaptık. Serbest çizim teknikleri kullanarak kağıt üzerinde yaratıcı ve özgün çizimler oluşturdular. Hayal güçlerini kullanarak çeşitli desen ve şekillerle kendilerini ifade ettiler.