9A Sınıfı Eğitim Bülteni

GÖKÇE TAŞKIN (İNGİLİZCE)

Eylul ayi icerisinde Focus 1 kitabimizin ilk 2 unitesi tamamlandi ve 3. Uniteye giris yapildi. Present Simple, Present Continuous, Countable/ Uncountable Nouns gramer konulari islendi. Aile, arkadaslar, yiyecekler ve meslekler ile ilgili kelimeler ogrenildi.

ZUHAL AYDIN (TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI)

Eylül ayı içerisinde “Edebiyat Nedir?” konusunun üzerinde durduk. Edebiyatı tanımlarken diğer sanat dalları ve bilimle karşılaştırmalar yaptık. Edebiyatın neden bir sanat dalı olduğunu kavramaya çalıştık. Metinlerin Sınıflandırılması konusunu işledik. Metin türlerinin özelliklerini öğrendik. Yazı yazarken nelere dikkat edilmesi gerektiğini, hangi aşamalardan geçilerek düzgün bir metin ortaya çıkarılacağı üzerinde durduk. “İletişim” konusunu işledik, örneklerle pekiştirdik. Dil, lehçe, şive, ağız, argo, jargon gibi kavramların ne olduklarını açıkladık. Tüm bunları deftere not alarak tekrar etmeye başladık. Her bir konudan etkinlikler ve testler çözdük. Bu ay içerisinde Ahmet Mithat Efendi’nin “Felâtun Bey ile Râkım Efendi” adlı kitabı öğrencilere verilen çeşitli görevlerle birlikte 5. bölüme kadar okutuldu ve öğrenciler sunumlarını gerçekleştirdiler. Bu kitapla birlikte yüzümüzü Batı’ya döndüğümüz Tanzimat edebiyatını daha yakından tanımaya çalıştık.

DENİZ AKSAKAL (MATEMATİK)

Öncelikle ilk hafta iki dersimizde modern matematik konusu olan topolojik kavramlara yer vererek öğrencilerimizin matematiğe ilgisi çekildi.Sonra sırasıyla;

-Önermeler

-Bileşik önermeler

-Koşullu önermeler ve iki yönlü koşullu önermeler

-Açık önermeler ve niceleyiciler

-Kümelerde temel kavramlar

Son olarak da başta merak uyandırdığımız topolojik kavramlardan Fraktallar konusunu öğrencilerimize görev dağılımı vererek sınıf önünde sunum yaptırdık.

Defterlerini getirmeleri ve kendi aralarında kurdukları Whatsup grubunda daha az vakit geçirmeleri konusunda desteğinizi bekliyorum.

SEMA SAĞLAM (TARİH)

  1. Ünite: Tarih ve Zaman

9.1.1. Bir araştırma alanı ve bilim dalı olarak tarihin konusunu, kapsamını ve diğer bilim dallarıyla ilişkisini açıklar.

9.1.2. Tarih öğrenmenin amaç ve yararlarını kavrar.

Eylül ayı Tarih dersinde öğrencilerimizin öğrendiği bilgiler yukarıda belirtilmiştir.

HANDAN TEPE (COĞRAFYA)

Eylül ayı Coğrafya 9. Sınıf ders içeriğinde Coğrafyanın tanımı ve bölümleri incelendi. Ardından paralel ve meridyenlerin tanımları yapılarak özellikleri hakkında açıklamalar yapıldı. Dünyanın geoit ve küremsi şeklinin sonuçları, günlük hareketin sonuçları maddeler halinde verilerek açıklandı.

AYSUN GENÇÇAKIR (DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ)

İslamda bilgi kaynaklarını tanır açıklar

Kadim ve hadis bilgiyi

Dogru haber ve yalan haber kaynaklarını tanır

Selim aklın önemini kavrar

Açıklamalar ile açıklar

SEMRA GÜNAY (FİZİK)

Eylül ayına fizik dersinin tanıyarak başladık. Fizik biliminin önemi, kullanim alanları, diğer disiplinlerle etkileşimi konularina değindik.

Fiziksel büyüklukleri tanıdık. Türkiyedeki ve dünyadaki bilim merkezlerini öğrendik.

Madde konusuna giriş yaptık. Kütle hacim iliskisini ögrendik.

AYSUN YILDIZ (KİMYA)

Eylul ayı kimya ders içeriğinde kimyanın bilim olma sürecine değindik. Kimya bilimine katkısı olan bilim insanlarını tanıdık. Kimyacıların çalışma alanlarına değindik. Konu kavrama testleri ödev verildi , kontrolleri sağlandı.

SONGÜL CERAN (BİYOLOJİ)

Eylül ayı Biyoloji ders içeriğinde Canlıların Ortak Özellikleri konusu bitirildi. Canlıların Yapısındaki Temel Bileşenlerden , İnorganik Bileşikler konusu bitirildi. Canlıların yapısındaki Organik Bilesenler konusundan Karbonhidratlar işlendi ve bitirildi. Öğrencilerden düzenli tekrar yapmaları beklenmektedir. Yeni öğrenmeye başladıkları bazı terimler özellikle tekrar edilmezse çok çabuk unutulabilmektedir.