Sitemizi geliştirmek, kullanıcı memnuniyetini ve güvenliğini artırmak amacıyla sitemizde çerez (cookie) konumlandırmaktayız. Sitemizde gezinmeye devam etmeniz halinde, cihazınızdaki çerezlere erişebileceğimizi de kabul ediyorsunuz. Ayrıntılı bilgiye ve çerezleri engelleme yöntemlerine
buradan ulaşabilirsiniz.
Köklü sayılar ve kümeler konusu bitirildi.
Ekim ayı tarih dersi içersinde; Tarihin doğasını farklı kaynaklar üzerinden inceleyebilme, Tarihsel bilginin üretim sürecini çözümleyebilme, Dijitalleşmenin tarih araştırma ve yazımının dönüşümüne etkisini değerlendirebilme konuları işlenmiş. Konu pekiştirmesi için testler ve eğitsel oyunlar oynanmıştır.
Doğruyu Arayan Bir Varlık Olarak İnsan
İnsanın doğruyu arayan bir varlık olarak bilgiye ulaşma yolları hakkında eleştirel düşünebilmeyi anlar.
a) İnsanın hakikate ulaşmasında vahiy ve peygamberlere olan ihtiyacını fark eder.
b) Vahyin ve peygamberin gönderiliş amacına dair akıl yürütür.
c) Akıl yürütmeyle ulaştığı çıkarımları yansıtır.
İbadet ve Dua Eden Bir Varlık Olarak İnsan
Allah (cc) ile iletişimin ibadet ve dua ile sağlandığını yansıtabilmeyi fark eder.
a) İbadet ve dua deneyimlerini gözden geçirir.
b) İbadet ve dua deneyimlerine dayalı çıkarım yapar.
c) İbadet ve dua deneyimlerine dayalı yaptığı çıkarımları değerlendirir.
Rum suresi 17-27. ayetlerin mesajlarını özetleyebilmeyi farkına varır.
a) Ayetlerde verilen mesajlarla ilgili çözümleme yapar.
b) Ayetlerde geçen konuları sınıflandırır.
c) Ayetlerde verilen mesajları açıklar
Fizik dersinde ekim ayında, yıllık plana uygun olarak, fizik bilimine yön veren bilim insanları anlatıldı. Fizik bilim merkezleri anlatılarak fiziğe katkılarından bahsedildi. Fizikte temel ve türetilmiş birimler örneklerle açıklandı. Skaler büyüklükler anlatıldı. Vektör konusu işlenmeye başlandı.
TDE1.2. “Sözün İnceliği” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
TDE3.1. Söyleyişin inceliğini kullanarak akıcı bir konuşma süreci yönetebilme
Deneme nedir özellikleri yazıldı ve deneme yazdırıldı.
9. Sınıf Coğrafya dersi ekim ayı içeriğinde Harita tanımları yapılıp örnekleri sunuldu. Projeksiyon çeşitleri anlatılarak kullanıldıkları ülkelerden örnekler verildi. Koordinat sistemleriyle konu pekiştirilerek harita çizme yöntemlerine geçildi.
1.2. Atomdan Periyodik Tabloya
Atom Teorileri ve Atomun Yapısı
Atom Orbitalleri ve Elektron Dizilimi
Periyodik Tabloda Yer Bulma
Periyodik Özellikler
konuları anlatıldı. Konuyla ilgili örnekler çözülüp pekiştirildi. Periyodik tablodaki ilk 20 element üzerine yoğunlaşıldı.
Voleybolda parmak pas, manşet, servis gösterildi.Çeşitli Eğitsel oyunlar oynandı.Takım ruhunu destekleyici yarışmalar yapıldı.
Ekim ayı İngilizce derslerinde 2 ve 3. Unitelerimiz tamamlandı. İkinci ünitemizde öğrenciler yiyecek ve içecekler ile ilgili kelimeleri öğrenerek alışveriş yapabilmeyi, yemek sipariş etmeyi, fiyat sormayı, yemek pişirirken kullanılan fiilleri ve yemek tarifi verebilmeyi öğrendiler. Üçüncü ünitemizde ise öğrenciler çeşitli meslek gruplarını, insanların duygu durumlarını tanımlayıp kıyafetlerini betimlemeyi ve present continuous tense kullanarak cümleler kurmayı öğrendiler. Sınıf içinde çeşitli dinleme ve yazma aktiviteleri yaparak da bu konuları pekiştirmiş oldular.
Ekim ayı Biyoloji ders içeriğinde; Bilimsel araştırmaların bilim etiğine uygunluğu konusu bitirildi. Canlıların ortak özellikleri konusuna başlanıldı. İlk ortak özellik Hücresel yapıda yapısına Prokaryot ve Ökaryot hücre yapısı üzerinde duruldu. Canlıların ortak özellikleri konusuna devam edilmektedir.