Sitemizi geliştirmek, kullanıcı memnuniyetini ve güvenliğini artırmak amacıyla sitemizde çerez (cookie) konumlandırmaktayız. Sitemizde gezinmeye devam etmeniz halinde, cihazınızdaki çerezlere erişebileceğimizi de kabul ediyorsunuz. Ayrıntılı bilgiye ve çerezleri engelleme yöntemlerine
buradan ulaşabilirsiniz.
Yazım kuralları ve noktalama işaretleri işlendi.Bununla ilgili etkinlikler yapıldı.Düşünceyi geliştirme yolları ve anlatım biçimleri konusu işlendi.
Fizik dersinde mart ayı içinde, yıllık planla paralel olarak, katı, sıvı ve gaz basıncı konuları işlendi. Günlük hayattan örnekler verilerek konu pekiştirildi. Kaldırma kuvveti konusuna giris yapildi. Archimides ilkesi anlatilarak, konu ile ilgili sorular çözüldü.
Üçgende benzerlik, Pisagor ve Öklid teoremleri işlendi.
slam’da ahlakın mahiyetini sorgulayabilme
a) İslam’da ahlakın mahiyetine yönelik merak ettiklerini ifade eder.
b) İslam’da ahlakın mahiyeti hakkında sorular sorar.
c) İslam’da ahlakın mahiyetiyle ilgili bilgi toplar.
ç) İslam’da ahlakın mahiyetiyle ilgili topladığı bilgilerin doğruluğunu değerlendirir.
d) İslam’da ahlakın mahiyetiyle ilgili topladığı bilgiler üzerinden çıkarım yapar
Ahlakın temel unsurlarını sentezleyebilme
a) Ahlakın temel unsurlarının neler olduğunu ifade eder.
b) Ahlakın temel unsurları arasında ilişki kurar.
c) Bu unsurlar arasında özgün bir bakış açısı oluşturur.
Mart ayı Biyoloji ders içeriğinde; İnorganik moleküllerin önemiyle ilgili tekrarlar yapıldı. Organik moleküllerin yapısı ve çeşitleri konusu işlenmeye başlandı. Organik moleküllerden Karbonhidratlar, Lipitler ve Proteinlerin yapısı, görevleri üzerinde duruldu. Enzimlerin yapısı ve özellikleri konusuna başlandı.
Bu ay içerisinde bileşiklerin adlandırılması,
İyonik, Kovalent ve Metalik bağlarını işledik.
Türkiye’de nüfusun geçmişten günümüze olan değişimleri öğrenildi .
Mart ayında Focus 2 kitabımızın 1. ünitesini tamamlayarak 2. üniteye geçiş yaptık. “Lives People Live” temalı bu ünitede öğrencilerimiz, kendilerini ve çevrelerindeki kişileri fiziksel ve karakter özellikleri açısından tanıtmayı öğrendiler. Jenerasyon farklarını ele alan metinler sayesinde farklı nesillerin belirgin özelliklerini karşılaştırma becerisi kazandılar.
Dil bilgisi açısından şimdiki zaman (Present Tense) ve geçmiş zaman (Past Tense) konularını tekrar ettik ve Gerund & Infinitive yapılarını ele aldık. Süreç boyunca öğrencilerimiz okuma, yazma, dinleme ve konuşma etkinlikleriyle desteklenen çeşitli çalışmalar yaparak dil becerilerini geliştirme fırsatı buldular.
9A Zeybek-Kostak Ali
Ritim çalışmaları yapıldı.
Zeybek yeni adım çalışmaları yapıldı ve müzik eşliğinde çalışıldı.
9B Sirtaki
Öğrendiğimiz adımların tekrarları yapıldı ve yeni adım çalışmaları yapıldı.
Sirtaki dansı duruş çalışmaları yapıldı.
Mart ayı içerisinde Tarih dersinde, Orta Çağ’da yaşanan kitlesel göçlerin Avrupa ve Asya’da oluşturduğu değişimi neden ve sonuçlarıyla birlikte yorumlayabilme, Orta Çağ’daki başlıca devletlerin yönetim ve ordu yapılarını karşılaştırabilme konuları işlendi.
Eğitsel oyunlar oynandı. Ritmik çalışmalar yapıldı. El – ayak koordinasyonunu geliştirici çalışmalar yapıldı. Ders öncesi ısınma antrenmanları yapıldı.