Sitemizi geliştirmek, kullanıcı memnuniyetini ve güvenliğini artırmak amacıyla sitemizde çerez (cookie) konumlandırmaktayız. Sitemizde gezinmeye devam etmeniz halinde, cihazınızdaki çerezlere erişebileceğimizi de kabul ediyorsunuz. Ayrıntılı bilgiye ve çerezleri engelleme yöntemlerine
buradan ulaşabilirsiniz.
Türkçe dersinde “Sözcükte Anlam” ünitesi işlendi.
Gerçek anlamın mecaz anlamdan farkı sezdirildi.
Somut anlam ve soyut anlam etkinlikler yardımıyla benimsendi.
Eş sesli, eş anlamlı, zıt anlamlı sözcükler sınıfta açıklandı.
Dil bayramı haftasında “Türkçesi Varken” temalı etkinlikler yapıldı.
Tişört tasarlama yarışması düzenlendi.
Okuma derslerinde okumalar yapıldı.
Sosyal Bilgiler dersinde; “Birlikte Yaşamak” ünitesinde, Grup ve Roller konusu, Kültürel özelliklere saygı ve birlikte yaşama kültürü, Yardımlaşma ve Dayanışma faaliyetleri konuları işlenmiş olup, konuyu anlamak adına dramalaştırılmış oyunlar oynandı, etkinlikler yapıldı ve testler çözüldü.
Matematik dersinde nokta,ışın,doğru parçası ve doğru gibi temel geometrik kavramları incelendi. Çember ve daire farkını incelerken öğrencilerden günlük hayatlarında karşılarına çıkan çember örneklerini sınıfa getirmeleri istendi. Çemberin temel elemanlarını öğrendiler ve ilgili etkinlikleri yapıldı.
İngilizce dersinde başlangıç ünitesi “Best Friends” ve 1. ünite “Who Are You?” bitirildi. Başlangıç ünitesinde bulunan “Subject Pronouns, To Be, Possessive Adjectives, Plural Nouns, Demonstrative Nouns, Imperatives, Object Pronouns” gramer konuları işlenirken kelime bilgisi olarak “The alphabet, Possessions, Colours, Classroom language, Days, Months, Seasons, Cardinal and ordinal numbers, Dates, Telling the time” üzerinde duruldu. Birinci ünitede bulunan “Can for ability, Have got” gramer yapıları anlatıldı. Ünite içerisinde aynı zamanda “Family, Countries and nationalities, Adjectives to describe people, Personality adjectives, Clothes and footwear” kelimelerini inceledik. Konuları pekiştirmek amacıyla sınıfta kitap dışı etkinlikler yapıldı.
Din kültürü dersinde Allah inancı ünitesinden Evrendeki mükemmel düzen ve Allah’ın varlığı birliği konuları işlendi.
Tüm öğrencilerimizin sene başı boy-kilo-kas kuvveti- kas dayanıklılığı ölçümleri yapıldı.El ayak koordinasyonunu geliştirme antrenmanları yapıldı. Hafızayı sporla birleştiren oyunlar oynandı. Tüm sınıf aynı anda ritmik hareketlere yer verildi. Çeşitli eğitsel oyunlarla (tabak kapmaca, çember içinden gecme, daire şeklinde yakan top, taş kağıt makas oyunu vb.) çocukların yarışma duygusu sağlandı. Derslerde sıra olma sağa sola dönme rahat hazır ol gibi komutlar verilip uygulandı.
İlk giriş dersimizde Laboratuvar güvenliği ile ilgili bilgi verildi.
Güneşin yapısı ve özellikleri dönme hareketi ile ilgili bilgiler işlenildi.
Ayın yapısı ve özellikleri ve dönme dolanma hareketleri ile ilgili bilgiler işlenildi.
Her konu bitiminde videolar konu ile ilgili çeşitli eğlenceli testler çözüldü.
Eylül ayı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım ders içeriğinde: Öğrenciler dijital vatandaşlık uygulamalarının kullanım amaçlarını ve önemini kavradı. Algoritma kavramı öğrenildi. Algoritmanın işlem adımlarından oluştuğunu fark ederek, algoritmanın işlem adımlarının sırasının önemini kavradılar.
Porte, sol anahtarı ve porte üzerindeki notaların yerleri çalışıldı. Ses egzersizleri ve ritim çalışmaları yapıldı.
Müzikalite çalışmaları yapıldı.
Duruş çalışmaları yapıldı.
Temel dans adımları öğrenildi ve müzik eşliğinde tekrar edildi.
5. sınıf öğrencileri görsel sanatların temel unsurları üzerinde çalışarak yaratıcılıklarını keşfettiler. İlk olarak Doodle Art çalışmaları yaptık. Öğrenciler, kendi hayal güçlerini kullanarak kağıt üzerinde eğlenceli ve serbest çizimler oluşturdular. Ayrıca, basit çizgi ve şekillerle oluşturulan bu çalışmalar sayesinde çizim becerilerini geliştirdiler.
Ardından, öğrencilerle birlikte ton çalışmaları yaptık. Işık ve gölge kullanarak farklı tonlar nasıl elde edilir, bunları deneyimleyerek öğrendiler. Bu çalışmalar, ileride daha detaylı resimler yaparken ton geçişlerini doğru kullanmalarına yardımcı olacak.