Sitemizi geliştirmek, kullanıcı memnuniyetini ve güvenliğini artırmak amacıyla sitemizde çerez (cookie) konumlandırmaktayız. Sitemizde gezinmeye devam etmeniz halinde, cihazınızdaki çerezlere erişebileceğimizi de kabul ediyorsunuz. Ayrıntılı bilgiye ve çerezleri engelleme yöntemlerine
buradan ulaşabilirsiniz.
Türkçe dersinde isim nedir, nerelerde kullanılır, cümledeki işlevleri nelerdir? Sorularına odaklanıldı. Sıfatların ismi şekil, sayı, miktar gibi yönlerden nitelediği sezdirildi.
Hikaye tamamlama etkinliği, davetiye yazma etkinlikleri gibi yazı etkinlikleri sınıfta yapıldı.
Yapım ekleri ve çekim eklerinin işlevleri sınıfta hatırlatıldı, etkinlikleri ve oyunları yine sinif ortamında gerçekleştirildi. Kitap sunumları tamamlandı.
Dengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvetlerin cisimler üzerindeki etkisi anlatıldı ve sınıf içinde etkileşimli deney yapıldı.
Süratin tanımı yapıldı etkileşimli videolar çözüldü.
Yol, zaman, sürat ilişkisi ve grafik üzerinde ilişki kurabilme gösterildi.
Maddelerin tanecikli, boşluklu ve hareketli yapıda olduğu ve taneciklerin hareketliliğinin ve boşluğunun nasıl olduğu karşılaştırıldı.
Yoğunluk anlatıldı ve laboratuvarda deneyle pekiştirildi.
Görsel Sanatlar dersimizde tuval üzeri manzara resimlerini tamamladık ve renk perspektifi ile uzaklık-yakınlık algısını nasıl oluşturabileceğimizi öğrendik. Portre çizimlerine başlayarak yüz oranlarını inceledi.
Rockn Roll
Öğrendiğimiz adımlar tekrar edildi.
Müzikalite çalışmalarına devam edildi.
Öğrendiğimiz adımlardan oluşan kısa koreografi çalışması yapıldı.
Aralık ayında tam sayılarda negatif sayıları tanırken tam sayıları sayı doğrusunda gösterdik. Günlük hayat ile tam sayıları ilişkilendirdik. Ünite ile ilgili soruları tamamlayıp kesirler ünitesine geçiş yaptık. İlk olarak kesirleri sıralama ve sayı doğrusunda göstermeyi öğrendik. Kesirle toplama çıkarma çarpma ve bölme işlemlerinin kurallarını inceleyip gerekli soruları çözdük. Kesir problemleri ile üniteyi bitirdik.
İngilizce dersinde Aralık ayında “Entertain us!” ünitemizden devam edildi. Bu ünitede “Comparatives and superlatives, too/(not) enough, (not) as … as kalıpları ve Quantifiers gramer konularını işledik. Bu gramer konularına ek kelime bilgisi olarak “Types of film ve Entertainment” üzerinde duruldu. Gramer konularını pekiştirmek amacıyla sınıfta kitap dışı etkinlikler interaktif yapıldı. Kelime bilgimizi taze tutmak amacıyla derslerde öğrencilerin hazırladığı kelime kutularından kelime tekrarları yaptırıldı. Reading Power uygulaması üzerinde okuma-anlama becerilerini geliştirmek amacıyla farklı metinler okunmuştur. Son olarak dinleme ve İngilizce telaffuz becerilerini geliştirmek adına İngilizce şarkılar dinlenmiştir.
Aralık ayı Sosyal Bilgiler dersinde; . Tarihî ticaret yollarının toplumlar arası siyasi, kültürel ve ekonomik ilişkilerdeki rolü, Konum ile ilgili kavramları kullanarak kıtaların, okyanusların ve ülkemizin coğrafi konumu, Türkiye’nin temel fiziki coğrafya özelliklerinden yer şekillerini, iklim özelliklerini ve bitki örtüsü, Türkiye’nin temel beşerî coğrafya özellikleri konuları işlendi. Etkinlik ve testlerle konular pekiştirildi.
Namazları çeşitlerine göre sınıflandırır, namazın kılınışına örnekler verir, Hz. Zekeriya ve Fil suresi konuları işlendi
Masa tenisi dersine giriş yapıldı. Masa tenisi oyun kurallarından bahsedildi. Masa tenisinde forehand ve backhand vuruşları gösterildi, servis kullanımı öğretildi. Masa tenisinde top hakimiyeti için çalışmalar yapıldı. Eğitsel oyunlar oynandı. Parkur kurulup koordinasyon çalışmaları yapıldı. Bu koordinasyon çalışmaları yarışmalara dönüştürülüp, öğrencilerden parkuru tamamlama saniyeleri alındı.