Sitemizi geliştirmek, kullanıcı memnuniyetini ve güvenliğini artırmak amacıyla sitemizde çerez (cookie) konumlandırmaktayız. Sitemizde gezinmeye devam etmeniz halinde, cihazınızdaki çerezlere erişebileceğimizi de kabul ediyorsunuz. Ayrıntılı bilgiye ve çerezleri engelleme yöntemlerine
buradan ulaşabilirsiniz.
Zamirler (ismin yerini tutan sözcükler) açıklandı. İşaret, kişi, belgisiz, soru zamirleri örnekler üzerinden pekiştirildi. Konuyla ilgili ödevlendirmeler yapıldı.
Edat-Bağlaç-Ünlem konusu açıklandı. İşlevleri kavrandi. Konuyla ilgili ödevlendirmeler yapıldı.
Okuma kitabı olarak Dede Korkut kitabının sunumları alınıyor, Şeker Portakalı kitabına geçtik.
İngilizce dersinde Mart ayında “To the limit” ünitesi bitirilip “Explore more” ünitesine geçiş yapıldı. Bu ünitede “Modal verbs” gramer konusunu işledik. Bu gramer konusuna ek kelime bilgisi olarak “Types of holidays” üzerinde duruldu. Gramer konularını pekiştirmek amacıyla sınıfta kitap dışı interaktif etkinlikler yapıldı. Sınav odaklı tekrarlar yapıldı. Reading Power uygulaması üzerinde okuma-anlama becerilerini geliştirmek amacıyla farklı metinler okunmuştur. Son olarak dinleme ve İngilizce telaffuz becerilerini geliştirmek adına İngilizce şarkılar dinlenmiştir.
Problem Çözme Adımları anlatıldı.
Algoritma ve Akış Şeması nedir örnek problemler çözüldü.
Kodris(Kodla Büyü) uygulaması ile kodlama yapıldı.
Ses kaynağının değişmesiyle sesin farklı işitildiğine dair gözlemler yapıldı. Ortam değiştiğinde süratinin değiştiği ortamın etkisinden bahsedildi. Sesin yansıma ve soğrulması günlük hayatla ilişkilendirilerek gözlemlemeleri sağlandı. Ses yalıtımı ve akustik örnekleri verildi.
Mart ayında oran kavramını incelerken birimli ve birimsiz oran tanımlamalarını yaptık. İlgili problemleri çözdük. Ondalık gösterimleri belirli bir basamağa yuvarladık, ondalık gösterimlerde dört işlem örneklerini inceledik. Veri analizi ünitesinde veri nedir veri nasıl toplanır sorularına cevap ararken, kullanılan yöntemleri kavradık. Grafik çeşitlerini öğrendik.
Rock’n Roll
Ritim çalışmalarına devam edildi.Öğrendiğimiz adımlar tekrar edildi ve yeni adım çalışmaları yapıldı.
Koreografi çalışmalarına devam edildi.
Eğitsel oyunlar oynandı. Ritmik çalışmalar yapıldı. El – ayak koordinasyonunu geliştirici çalışmalar yapıldı. Ders öncesi ısınma antrenmanları yapıldı.
Mart ayı içerisinde Sosyal Bilgiler dersinde, Türkiye’nin coğrafi özelliklerini dikkate alarak yatırım ve pazarlama projeleri, Vatandaşlık sorumluluğu ve ülke ekonomisine katkısı açısından vergi vermenin gereği ve önemi, Nitelikli insan gücünün Türkiye ekonomisinin gelişimindeki yerini ve önemi, İlgi duyduğu mesleklerin gerektirdiği kişilik özelliklerini, becerileri ve eğitim süreci konuları işlendi. Oyunlar ve testlerle konular pekiştirildi.